Pages

Monday, October 19, 2009

Ketemu rakan SMSJ77

Kadang-kadang hidup ini tak ada kepastian halatuju. hanya keyakinan yang membolehkan kita lebih stabil dalam emosi . Perbandingan pencapaian atau perbandingan material hanya memberikan tekanan dan tidak memberi faedah dalam hidup kita.
Setelah sekian lama, hampir 32 tahun, barulah kini dapat menerima dan mendengar khabar rakan sebaya yang sama-sama mengaji di Kluang dulu. Itulah yang jadi masalah besar ana, bila dah mula susah nak berhenti. Memang dah lama ana tahu pasal blog tersebut, Sdr Dr Lokman dah maklumkan mungkin setahun yang lepas tapi buat tak kisah ajer. Akhir-akhirni ada satu dua rakan yang contact dan minta ana buka blog tu. Apapun blog tersebut telah membuat ana tak lekang untuk melayarinya demi semangat ingin tahu dimana rakan semua berada setelah 32 tahun berlalu.
Perasaan tenang dan senang sekali bila lihat ramai rakan yang masih ingat antara satu sama lain dan tak kurang juga maklumat ada rakan yang dah bermenantu, kejayaan serta kesedihan bila dimaklumkan ada rakan kita yang dah pergi meninggalkan kita semua. Moga niat dan kerja murni itu dapat diteruskan khasnya buat Sdr Alimor yang rasanya tidak jemu-jemu menjejaki rakan-rakan kita tu.
Insyaallah segala kerja kita akan diberkati.

No comments:

Post a Comment